יום שני, 11 באוגוסט 2014

יש לי גלידה די טובה... וטבעונית!

בנעורי, אחרי שנים של דלקות גרון, הוחלט לעקור לי את השקדים. הניתוח בוצע תחת הרדמה מקומית, שנעשתה באמצעות מזרק אימתני הישר לגרון. החלק הקשה ביותר, ללא ספק, היה תקופת ההתאוששות, שבה נאסר עלי לאכול דבר פרט לגלידות ופודינגים, ואלו נמאסו עלי בתוך יום; במשך שנים רבות לאחר מכן נמנעתי מהם. 
לכבוד ימי ההולדת של אחותי וכלתהּ, הכנתי מחווה למעדן נחשק ויקר של ילדותנו: סנקור (קסָטָה), קוביה של גלידת וניל ושוקולד  בין שתי עוגיות. קרטיב עלה אז 10 אגורות, ואילו סנקור עלה 25 אגורות. כשהגשתי את הסנקורים האלה במסיבת יום ההולדת, הם התקבלו בהתלהבות גדולה והתבקשתי לשתף מיד במתכון ולהכין שוב בהקדם. את שתי ההבטחות קיימתי. המתכון כאן, ולא מזמן הכנסתי למקפיא תריסר וחצי סנקורים. לידיעת בני המשפחה! 


מזל טוב גם לבלוג שלי... שיהיה בן שנה בשבוע הבא!

יש הרבה מתכונים לגלידות טבעוניות. לבסיס אפשר להשתמש בקרם קוקוס או בבננות קפואות, בשילוב טעמים ופירות. הסנקור הזה מבוסס על חלב שקדים ושמנת צמחית.* ניתן להחליף את השמנת הצמחית בקרם קוקוס. 

רכיבים
חבילה של "ביסקוויט לקסטה" של אוסם
1 (250 מיליליטר) מכל שמנת צמחית השף הלבן
1 חבילה פודינג אינסטנט בטעם וניל
חצי כוס משקה שקדים
100 גרם שוקולד מריר משובח

מומלץ להשתמש בשקית זילוף

הכנה
משריינים מקום במקפיא, מסדרים זוגות של ביסקוויטים על מגש גדול. לכל ביסקוויט יש צד חלק וצד "מנוקד". מניחים את הביסקוויטים על הצד המנוקד, עם הצד החלק כלפי מעלה.  
מקציפים במיקסר  את השמנת, הפודינג ומשקה השקדים, במהירות גבוהה עד להסמכה. ממסים את השוקולד במיקרוגל, או בסיר כפול מעל מים רותחים, ומוסיפים אותו לתערובת. ממשיכים להקציף. מתקבלת קצפת סמיכה ונוקשה.
מעבירים את הקצפת לשקית זילוף. אם אין, משתמשים בשקית ניילון חזקה וחותכים אותה בקצה בזהירות.

מזלפים שכבה נאה של קצפת על ביסקוויט אחד מכל זוג. מניחים על הקצפת את הביסקוויט האחר, כשצדו המנוקד כלפי מעלה. לוחצים בעדינות, ומחליקים בצדדים. 
ממלאים כך את כל הביסקוויטים - יתקבלו כשמונה-עשר סנקורים.
עוטפים את המגש היטב בניילון נצמד וביריעת אלומיניום, ומקפיאים.
 יש עוגיות שבורות? מתאים לאלו שרוצים "רק (עוד) חצי"



כחמש דקות לפני ההגשה, מעבירים למקרר.

*הערה על הרכיבים: אני מודה, לפני שהייתי טבעונית התייחסתי בעילאיות מתנשאת לשמנת הצמחית! אבל היום, כשאני חושבת על שמנת מחלב פרות אני מצטמררת, לא רק בגלל צער הפרות והעגלים, אלא גם בגלל ה״תוספים״ שבחלב זה.

2 תגובות: