יום חמישי, 10 בספטמבר 2015

שוקולד במלית קרם לוטוס וחמאת בוטנים

הכותרת מספרת כמעט הכול: אלו "פרלינים" משוקולד ממולאים בתערובת מענגת של חמאת בוטנים וממרח לוטוס. כמעט הכול, חוץ מהטעם הנהדר של הממתקים האלה. נכון, ההכנה דורשת קצת התעסקות... אבל לדעתי התוצאה המענגת מצדיקה אותה! 




הרעיון למתכון הגיע משיטוטים ברשת: חיפשתי גרסה טבעונית לממתק שנהגתי להכין לאחייני ולאשתו לפני שנהייתי טבעונית. כשמצאתי את המתכון של אורי שביט ל"סניקרס טבעוני" התלהבתי מאד, אבל החלפתי את סירופ המייפל בממרח לוטוס. התאהבתי בתוצאה, נהניתי מתגובות הטועמים, ואז נזכרתי שהמתכון שאדם ודור אהבו היה בכלל טוויקס, ולא סניקרס. החיפוש לא תם, אני ממשיכה לנסות.

רכיבים (לכ-30 פרלינים)

150 גרם שוקולד מריר איכותי (לפחות 60% מוצקי קקאו)
10 כפיות חמאת בוטנים (אפשר בהחלט עם חתיכות)
10 כפיות ממרח לוטוס


הכנה
מכינים מראש תבניות עם שקעים קטנים: אני השתמשתי בשתי תבניות סיליקון עם 15 שקעים, שקניתי בחנות כלים חד-פעמיים בשוק.
מערבבים את ממרח הלוטוס עם חמאת השקדים בקערה קטנה.
ממיסים מחצית מהשוקולד בבאן מרי או במיקרוגל. יוצקים את השוקולד המומס בזהירות לתבנית, ומנערים אותה כך שכל שקע יצופה בשכבה דקה של שוקולד. מצננים היטב במקרר. מכיוון שהשכבה דקה, היא תתייצב במהרה. את השוקולד שנותר שומרים לשלב הבא.
כשהשוקולד התייצב, מניחים בשקעים תערובת לוטוס-בוטנים (קצת פחות מחצי כפית בכל שקע, תלוי כמובן בגודל השקעים). ממיסים את שאר השוקולד, ומכסים את השקעים היטב.







אם נשאר מהתערובות ואין מקום בתבנית, מערבבים את השאריות, ומעבירים לתבנית או לקופסת פלסטיק. מקפיאים, וחותכים לקוביות קטנות.

בתיאבון, ושנה טובה ומתוקה לכולנו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה