יום ראשון, 6 בספטמבר 2015

כופתאות כרובית הודיות ברוטב עגבניות פיקנטי

הכול התחיל בקשיו שהשריתי ושכחתי למה ומדוע. האגוזים היו מושרים, מסוננים ושמורים במקרר. חזרתי מהעבודה, פתחתי את המקרר והחלטתי לאלתר לעצמי משהו טעים לארוחת הערב. מפה לשם... מצאתי את עצמי מכדררת כופתאות זהובות לאפייה ומבשלת רוטב עשיר-טעמים ומופלא.  ממש הרגשתי את ההשראה יורדת ומתבלת לי את הארוחה הטעימה ביותר שהכנתי לעצמי מזה זמן רב! 
שימו לב: תערובת הכופתאות כל כך טעימה, שאפשר להגיש אותה (לפני הוספת קמח העדשים והשמן) כמחית בפני עצמה. הרוטב מתובל במשורה, וחלב הקוקוס מעדן את חריפותו.


לכופתאות

(15-12 כופתאות)
1 כוס קשיו מושרה כ-8 שעות, מסונן
400 גרם כרובית קפואה (חצי חבילה)
3 בצלים ירוקים
2 כפיות מלח
 כפית הל טחון
1 כפית כרכום
3 כפות קמח חומוס או קמח עדשים
1 כף שמן
מעט שמן לשימון התבנית


לרוטב העגבניות
2 כפות שמן חמניות
1 בצל קצוץ
1 ס"מ ג'ינג'ר טרי, מגורר
7 עגבניות בינוניות, קצוצות (4 כוסות)
1 כפית פפריקה חריפה
½ כפית גארם מסאלה
1 כפית מלח (או יותר, לפי הטעם)
1 כוס מים
1 כוס חלב קוקוס

הכנה
מכינים את הרוטב: מטגנים את הבצל הקצוץ בשמן, וכשהוא מזהיב מוסיפים את הג'ינג'ר המגורר. מוסיפים את העגבניות הקצוצות, מכסים ומבשלים כרבע שעה. מוסיפים מלח, פפריקה וגארם מסאלה. מערבבים, מוסיפים מים ומבשלים עוד עשר דקות. טוחנים בבלנדר מוט לרוטב חלק, מוסיפים את חלב הקוקוס, מבשלים עוד חמש דקות. אם רוצים, אפשר להוסיף לרוטב אפונה או שעועית קפואה.
מכינים את הכופתאות: מחממים תנור לחום בינוני. מרפדים תבנית בנייר אפייה ומשמנים אותה במעט שמן. מאדים את הכרובית במעט מים במיקרוגל או בסיר, עד לריכוך בלבד. מסננים. טוחנים במעבד מזון את הקשיו עם הבצל הירוק, מוסיפים את הכרובית המסוננת, מוסיפים מלח, כרכום והל טחון. מערבבים, מוסיפים קמח חומוס או עדשים ושמן. מערבבים היטב, לוקחים בידיים רטובות כף תערובת ומכדררים. מניחים את הכופתאות בתבנית ואופים כעשרים דקות.


מגישים את הכופתאות ויוצקים עליהן את הרוטב. 
את השאריות, אם יש, שומרים בנפרד במקרר.




בתיאבון!
נ"ב בדיעבד נזכרתי: השריתי את הקשיו כדי להכין ממנו ממרח טעים.

3 תגובות: